Eskiden bir firmada yüksek oranda çalışan sayısı övülürdü, ancak yapay zekanın işleri dönüştürmesiyle birlikte bu durum da değişti. Amerikada şirket yöneticileri işten çıkarmayı ve az sayıda personeli bir başarı göstergesi gibi görmeye başladı. AI teknolojisine yapılan yatırımlar arttıkça insan gücü gözden düşüyor.The Wall Street Journalın haberine göre bazı CEOlar çalışan sayısını azaltmayı açıkça savunuyor. Mesela Verizon CEOsu Hans Vestberg personel sayısının sürekli düştüğünü ifade etti. Sloane & Co danışmanı Zack Mukewaya göre departmanlardaki kadroları daraltmak, şirketlerin verimini artırıyor. Bu tablo AI sistemlerinin önünü açarken, binlerce kişinin işten çıkarılmasını da sıradanlaştırıyor.Brookings uzmanı Molly Kinder gerçekleşmekte olan gidişata kimsenin ses çıkarmadığını ve bunun yeni normale dönüşebileceğini söyledi. Kinder, Kimseden tepki veya itiraz gelmiyor. Göz göre göre şartlar değişiyor. Çalışanlar için iyi bir haber olduğunu düşünmüyorum dedi.AI danışmanı Elijah Clark bıçak gibi keskin açıklamalar yaptı. Clark, Bir CEO olarak yapay zekanın beni çok heyecanlandırdığını söyleyebilirim. AI nedeniyle birçok çalışanımı işten çıkardım. Yapay zeka maaşa zam istemez ve grev yapmaz diyerek net şekilde konuştu.Fakat tüm yöneticiler aynı fikirde değil. Nvidia CEOsu Jensen Huang, yapay zekanın bazı işleri ortadan kaldırmasına rağmen yeni iş alanları yaratacağını savunuyor.
CNN Turk Bilim ve Teknoloji
Yayınlanma: 11 Ağustos 2025 - 09:20
Güncelleme: 11 Ağustos 2025 - 09:25
Daha az insan, daha çok yapay zeka - Teknoloji Haberleri
Teknoloji Haberleri - Çalışan sayısını azaltmak artık bir zayıflık değil, stratejik bir karar. Şirket CEOları bu tercihle övünüyor....
Bilim ve Teknoloji
11 Ağustos 2025 - 09:20
Güncelleme: 11 Ağustos 2025 - 09:25
Bu haber 522 defa okunmuştur.
EDİTÖR
İlginizi Çekebilir












