
Iğdır İl Milli Eğitim Müdürlüğü, öğrenci refahını artırmak ve okullarda psikososyal destek sistemlerini güçlendirmek amacıyla önemli bir toplantıya ev sahipliği yaptı. "Psikososyal Koruma ve Önleme Çalışmaları" kapsamında düzenlenen toplantı, İl Milli Eğitim Müdürlüğü Konferans Salonu’nda merkez ilçedeki okul müdürlerinin katılımıyla gerçekleştirildi.
Toplantıya İl Milli Eğitim Müdürü Aziz Gün’ün yanı sıra, şube müdürleri, Rehberlik ve Araştırma Merkezi (RAM) uzmanları, rehber öğretmenler ve okul yöneticileri katıldı. RAM koordinasyonunda düzenlenen programda, öğrencilerin psikolojik sağlamlıklarını artırmaya yönelik yapılması gerekenler ele alındı.
Toplantının ana gündem maddeleri arasında, öğrencilerin karşı karşıya kalabileceği şiddet, akran zorbalığı, madde bağımlılığı ve teknoloji bağımlılığı gibi risk faktörleri yer aldı. Bu konularla ilgili alınması gereken önlemler, rehberlik servislerinin görev ve sorumlulukları ile okul-aile iş birliğinin önemi vurgulandı. Okul yöneticilerinin bu süreçte rehber öğretmenlerle etkin bir koordinasyon içinde olmaları gerektiği belirtildi.
İl Milli Eğitim Müdürü Aziz Gün, yaptığı konuşmada öğrencilerin sadece akademik değil, psikolojik ve sosyal gelişimlerinin de son derece önemli olduğuna dikkat çekti. Gün, “Okullarımız, öğrencilerimizin kendilerini güvende hissettikleri, mutlu ve huzurlu bir şekilde eğitim aldıkları yerler olmalıdır. Bu nedenle psikososyal destek çalışmaları, eğitim politikalarımızın temel taşlarından biridir.” ifadelerini kullandı. Okul müdürlerinden, öğrencilerin ihtiyaçlarını yakından takip etmelerini ve gerektiğinde rehberlik servisleriyle birlikte zamanında müdahalelerde bulunmalarını istedi.
Rehberlik ve Araştırma Merkezi uzmanları tarafından verilen seminerde, psikososyal risklerin erken tespit edilmesi, kriz anlarında uygulanacak müdahale protokolleri ve öğrencilere yönelik psiko-eğitim programları hakkında kapsamlı bilgiler paylaşıldı. Ayrıca Millî Eğitim Bakanlığı’nın bu alandaki mevcut projeleri ve okullarda yürütülmesi planlanan rehberlik faaliyetlerine ilişkin yol haritası da okul yöneticileriyle paylaşıldı.
Toplantı sonunda, katılımcılar karşılıklı görüş alışverişinde bulunarak, öğrenci refahını artırmaya yönelik ortak çalışmaların önemine dikkat çekti. Program, katılımcıların sorularının yanıtlanmasıyla sona erdi.
HAKAN ŞIKTAŞ