Pompei Arkeolojik Parkı’nda heyecan verici bir gelişme yaşandı. Yaklaşık 2000 yıl önce Vezüv Yanardağı’nın külleri altında kalan bir kurbanın, aslında şehrin kaçmaya çalışan doktorlarından biri olduğu ortaya çıktı. 1961 yılında bulunan bir alçı kalıbın (cast) içine gizlenmiş olan sırlar, modern teknoloji sayesinde gün yüzüne çıkarıldı. KALINTILARDAN BİR DOKTOR ÇIKTI 79 yılındaki büyük patlamadan kaçmaya çalışan bir grubun içinde yer alan bu kişi, sıradan bir sivil değildi. Arkeologlar, kurbanın yanında taşıdığı çantayı inceledikçe etkileyici bir tabloyla karşılaştı. İşte o çantadan çıkanlar: Tıbbi Çanta: Organik materyalden yapılmış, metal detaylı özel bir kutu. Cerrahi Aletler: Ameliyat ve müdahalelerde kullanılan bronz ve gümüş aletler. İlaç Hazırlama Levhası: Tıbbi veya kozmetik karışımlar hazırlamak için kullanılan arduvaz bir plaka. Kumaş Kese: İçinde gümüş ve bronz sikkelerin bulunduğu bir cüzdan.
Dünya
Yayınlanma: 18 Mayıs 2026 - 10:53
Güncelleme: 18 Mayıs 2026 - 10:58
Yok olan şehirde bulundu: Mesleği herkesi şaşırttı
Yüzyıllar önce ortadan kaybolmuş medeniyetlerin bugün bile izleri kendini kolayca belli edebiliyor. Bu gibi meşhur şehirlerden biri olan Pompei'de ortaya çıkarılan yeni keşif soluk kesen türden. Taşlaşmış inanların geride bıraktığı eserler ve insan kalıntıları binlerce yıl önce bir mesleği ortaya çı...
Dünya
18 Mayıs 2026 - 10:53
Güncelleme: 18 Mayıs 2026 - 10:58
Bu haber 547 defa okunmuştur.
EDİTÖR
İlginizi Çekebilir












