COP31 Başkanı ve Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, İklim Eylemi Haftası kapsamında bulunduğu İngiltere’nin başkenti Londra’da temaslarına devam ediyor. Bakan Kurum ile Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Birleşmiş Milletler (BM) Genel Sekreteri Antonio Guterres ile bir araya geldi. Görüşmede, Türkiye’nin COP31 hazırlıklarına ilişkin bilgilendirme yapıldı, COP31 Eylem Gündemi, enerji güvenliği, yenilenebilir enerji hedefleri, döngüsel ekonomi konuları ele alındı.KÜRESEL İŞ BİRLİĞİNİN GÜÇLENDİRİLMESİNE YÖNELİK ÖNCELİKLERİMİZİ DEĞERLENDİRDİK Görüşmeye ilişkin sosyal medya hesabından paylaşım yapan Bakan Kurum, COP31 hazırlıkları çerçevesinde Eylem Gündemimizi ele aldık; iklim kriziyle mücadele, enerji güvenliği, döngüsel ekonomi ve küresel iş birliğinin güçlendirilmesine yönelik önceliklerimizi kapsamlı şekilde değerlendirdik. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanımız Sayın Alparslan Bayraktar ile katıldığımız görüşmede temiz enerji konusunda çalışmalarımızı paylaşarak, iklim hedeflerine ulaşmada ortak iradenin ve uluslararası dayanışmanın belirleyici rolünü bir kez daha vurguladık. Sayın Genel Sekreter’e yapıcı yaklaşımı ve değerli katkıları için teşekkür ediyorum dedi.En güncel haberlere ve son dakika gelişmelerine Google üzerinden anında ulaşmak için bizi favorilerinize ekleyin. kaynak olarak ekleyin SÜRDÜRÜLEBİLİR VE DAHA TEMİZ BİR GELECEK İNŞA ETMEK İÇİN ÇALIŞMAYA DEVAM EDECEĞİZ Bakan Bayraktar da verimli bir görüşme gerçekleştirdiklerini belirterek, Görüşmemizde, küresel iklim krizine karşı yürütülen ortak mücadeleyi, gelişmekte olan ülkeler için adil bir küresel enerji dönüşümünün önemini ve sürdürülebilirlik konusunda atılması gereken somut adımları kapsamlı şekilde ele aldık. Ayrıca Enerjide Tam Bağımsız Türkiye vizyonumuzdan, yenilenebilir enerji kurulu gücünde ulaştığımız seviyeden, 2035 yılına kadar bu kapasiteyi üç katına çıkarma hedefimizden ve enerji verimliliğine yönelik yatırımlarımızdan bahsederek, ülkemizin enerji politikalarındaki güçlü vizyonunu Sayın Genel Sekreter’e detaylı bir şekilde aktardık. Ülkemizin 2053 Net Sıfır Emisyon ve yeşil kalkınma hedefleri ile COP31 Dönem Başkanlığı vizyonu doğrultusunda kararlılıkla hareket ediyoruz.Enerji arz güvenliği ile çevre politikalarının birbirini güçlü bir şekilde tamamladığı bir ortaklıkla sürdürülebilir ve daha temiz bir gelecek inşa etmek için çalışmaya devam edeceğiz ifadelerini kullandı. LONDRA'DA AK PARTİ TEŞKİLATIYLA BİR ARAYA GELDİLERÇEVRE, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum ile Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Londra’da AK Parti teşkilatıyla bir araya geldi. Bakan Kurum, sanal medya hesabı üzerinden yaptığı paylaşımda, “Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanımız Sayın Alparslan Bayraktar ile birlikte AK Parti Londra Temsilciliğimizde teşkilatımızın kıymetli mensuplarıyla bir araya gelerek hasret giderdik.Birlik ve dayanışma ruhumuzu güçlü tutan Türkiye’mizin vizyonunu yurt dışında da güçlü şekilde temsil eden tüm yol arkadaşlarımıza gönülden teşekkür ediyorum” dedi.HÜRRİYET
Dünya
Yayınlanma: 24 Haziran 2026 - 00:50
Güncelleme: 24 Haziran 2026 - 00:54
Bakan Kurum ve Bakan Bayraktar, BM Genel Sekreteri Guterres ile görüştü
COP31 Başkanı ve Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum ile Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Londra İklim Eylem Haftası programları kapsamında BM Genel Sekreteri Antonio Guterres ile bir araya geldi.
Dünya
24 Haziran 2026 - 00:50
Güncelleme: 24 Haziran 2026 - 00:54
Bu haber 369 defa okunmuştur.
EDİTÖR
İlginizi Çekebilir












